Vitamin B12: Co to je a proč je důležitý?

Vitamin B12: Co to je a proč je důležitý?

Vitamin B12 je nezbytnou sloučeninou pro zdravý život. I když většina lidí dodává do svého těla dostatek vitaminu B12 ve formě masa a mléčných produktů, je velice snadné trpět nedostatkem tohoto vitaminu. V našem článku si řekneme, proč je vitamin B12 důležitý a jak interaguje s CBD pro komplexní přístup k vašemu zdraví.

Co je to vitamin B12?

Podobně jako jiné vitaminy, vitamin B12 (také znám jako kobalamin) si naše tělo neumí vyrobit samo a jsme tudíž závislí na jeho příjmu ve stravě. Naštěstí jej můžeme do našeho těla dostat v mnoha podobách, včetně obohacených potravin a živočišných produktů, jako je například:

• Maso
• Vejce
• Mléčné produkty
• Ryby
• Snídaňové cereálie

Zdravá a vyvážená strava by vám měla poskytnout dostatek vitaminu B12. Jelikož však většina rostlinných potravin neobsahuje vitamin B12, mohou vegani a vegetariáni trpět nedostatkem tohoto vitaminu a jsou nuceni jej dodávat ve formě doplňků stravy.

Vaše tělo také může mít problémy se vstřebáváním vitaminu B12 z jídla a to obzvláště tehdy, pokud máte nějakou poruchu. Z tohoto důvodu je užívání doplňků stravy nezbytné. Problémy se vstřebáváním vitaminu B12 často postihují starší lidi.

Jak může vitamin B12 ovlivnit naše zdraví?

Vitamin B12 je velice důležitý a možná si říkáte, co přesně tento vitamin dělá. Vitamin B12 podporuje následující funkce:

Zdraví nervové tkáně

Nervová tkáň je obsažena v mozku a míše. Nejenže nám pomáhá koordinovat různé funkce našeho těla, ale také pomáhá našemu mozku zpracovávat pocity a emoce.

Mozková funkce

Bez mozku bychom nemohli myslet, cítit a nebo dýchat! Náš mozek je rozdělen do štyř laloků a každý z laloků je zodpovědný za jiné biologické funkce.

Produkce červených krvinek

Červené krvinky nesou kyslík z našich plic (při nádechu) do zbytku našeho těla a vrací se zpět do plic s oxidem uhličitým (který vydechneme). Nedostatek červených krvinek může mít za následek slabost a únavu.

Regulace DNA

Naše DNA je biologickým kódem, díky kterému jsme tím, kým jsme. Nicméně mutace DNA mohou často vést k závažným zdravotním komplikacím. Regulace DNA pomáhá snížit riziko vzniku těchto mutací a umožňuje našemu tělu snáze se adaptovat na naše prostředí.

Jaký následek může mít nedostatek vitaminu B12?

Jak jsme již zmínili, nedostatek vitaminu B12 může být následkem nedostatku tohoto vitaminu v naší potravě. Dalším důvodem může být porucha vstřebávání a zpracovávání této sloučeniny, díky čemuž musíte mít vyšší příjem než jen z vaší stravy.

Krátký nedostatek vitaminu B12 vám nic moc nezpůsobí, nicméně dlouhodobý nedostatek vitaminu B12 se nazývá avitaminózou a mezi příznaky patří:

• Únava
• Problémy s pamětí
• Deprese
• Zmatenost
• Ztráta chuti k jídlu
• Neplánované hubnutí

Dopad avitaminózy B12 se překrývá s jinými zdravotními problémy. Pokud tedy začnete pociťovat tyto symptomy, je velice důležité je probrat s vaším lékařem.

Jaká je doporučená denní dávka vitaminu B12?

Dobrou zprávou je fakt, že dospělí jedinci nepotřebují příliš mnoho vitaminu B12 k využití jeho výhod (DDD je přibližně 2,4 μg denně). Potřeba našeho těla se liší v závislosti na okolnostech a našem zdraví, nicméně několik mikrogramů denně je více než dost pro většinu dospělých.

Tyto hodnoty se mohou o něco zvýšit v případě, že jste těhotná a nebo kojíte. Ale pro upřesnění, většině lidí stačí denně sníst několik vajíček, nějaký sýr a misku cereálií.

Užívám dostatek vitaminu B12?

Ne vždy je možné mít vyvážený jídelníček a to obzvláště tehdy, pokud máte příliš mnoho práce. V tomto případě je velice důležité užívat doplňky stravy. Specifické skupiny lidí také mohou mít problémy s dostatkem vitaminu B12 kvůli jejich stravovacím návykům.

Mezi skupiny lidí s nedostatkem vitaminu B12 mohou patřit:

• Důchodci
• Lidé s diagnostikovanou perniciózní anémií
• Lidé, kteří zaznamenali úbytek váhy a nebo podstoupili gastrointestinální operaci
• Vegani
• Vegetariáni

Dobrou zprávou je, že pokud si myslíte, že nemáte dostatek vitaminu B12 ve vaší stravě, tak můžete začít užívat doplňky stravy. Vitamin B12 je velice bezpečnou sloučeninou a není toxická ani při dávce až 1000 μg denně. Pamatujte však, že DDD je alespoň 2,5μg vitamínu B12 denně a tudíž můžete užívat doplňky stravy a nebo si dopřát i nějaký steak!

Interakce vitaminu B12 s CBD

Nyní víme, proč je vitamin B12 tak důležitý a můžeme se pustit do možných interakcí s CBD (kanabidiolem). Stejně jako vitamin B12, i CBD spolupracuje s naším tělem a podporuje tak několik biologických procesů.

Bohužel neexistuje žádný přímý důkaz, který by potvrzoval interakci mezi CBD a vitaminem B12 - ať už pozitivní a nebo negativní. Nicméně víme, že obě dvě sloučeniny nejsou toxické, jsou velice dobře tolerované a nemají závažné vedlejší účinky.

Ze zdravotního hlediska by společné užívání vitaminu B12 a CBD mohlo poskytnout komplexní podporu našeho zdraví. S touto myšlenkou jsme v Cibdolu vyvinuli CBD kapsle s obsahem vitaminu B12. Jedná se tak o příhodný a jednoduchý způsob užívání sloučenin, které si naše tělo neumí vyrobit samo.

Naše kapsle obsahují doporučenou denní dávku vitaminu B12 a 20 mg našeho zlatého CBD extraktu. Naše gelové kapsle jsou vhodné pro vegany i vegetariány a jedná se tak o jednoduchý způsob užívání vitaminu B12.

V Cibdolu víme, že zdraví je pro naše zákazníky velice důležité a z tohoto důvodu hledáme nové způsoby, jak spojit užívání CBD s dalšími vitaminy a minerály. Naše CBD s Vitaminem B12 (600 mg) je dalším příkladem našeho odhodlání pro zlepšení vašeho zdraví.

Pokud chcete vyzkoušet naše nové CBD kapsle s vitaminem B12 a nebo vás zajímají jiné produkty, tak si prohlédněte náš obchod. Pokud se chcete dozvědět více o CBD a jeho účincích, tak si prohlédněte naši CBD Encyklopedii, kde naleznete více informací.

Jaký produkt potřebuji?