About the author

Vitamin B12: Co to je a proč je důležitý?

Vitamin B12: Co to je a proč je důležitý?

Vitamin B12 je nezbytnou sloučeninou pro zdravý život. I když většina lidí dodává do svého těla dostatek vitaminu B12 ve formě masa a mléčných produktů, je velice snadné trpět nedostatkem tohoto vitaminu. V našem článku si řekneme, proč je vitamin B12 důležitý a jak interaguje s CBD pro komplexní přístup k vašemu zdraví.

Hva er vitamin B12?

Som mange andre vitaminer, produseres ikke B12 (også kalt kobalamin) naturlig av kroppen, noe som gjør tilskudd et must. Heldigvis kommer dette tilskuddet i mange former, inkludert i matverer som:

• Kjøtt
• Egg
• Meieri
• Fisk
• Frokostblandinger

CBD dosage

Et balansert og sunt kosthold bør gi alt vitamin B12 man trenger. Men fordi de fleste plantebaserte matvarer er blottet for vitamin B12, er det avgjørende at veganere og vegetarianere holder nivåene toppet opp med alternative matkilder, kapsler eller tabletter.

Hva er kilder til vitamin B12 for vegetarianere og veganere?

Ikke bekymre deg hvis du følger et vegetarisk eller vegansk kosthold og ikke vil gå glipp av vitamin B12. Vi har satt sammen en liste over passende kilder nedenfor:

• Inkludering av noen animalske produkter i et vegetarisk kosthold betyr at du kan prøve skalldyr, egg og helmelk som sunne kilder til B12.

• Vegansk kosthold er fullstendig blottet for animalske produkter, noe som betyr at de beste kildene til B12 er marmite (eller lignende gjær pålegg), forsterkede frokostblandinger og plantebasert kjøtt.

Jak může vitamin B12 ovlivnit naše zdraví?

Vitamin B12 je velice důležitý a možná si říkáte, co přesně tento vitamin dělá. Vitamin B12 podporuje následující funkce:

Zdraví nervové tkáně

Nervová tkáň je obsažena v mozku a míše. Nejenže nám pomáhá koordinovat různé funkce našeho těla, ale také pomáhá našemu mozku zpracovávat pocity a emoce.

Mozková funkce

Bez mozku bychom nemohli myslet, cítit a nebo dýchat! Náš mozek je rozdělen do štyř laloků a každý z laloků je zodpovědný za jiné biologické funkce.

Produkce červených krvinek

Červené krvinky nesou kyslík z našich plic (při nádechu) do zbytku našeho těla a vrací se zpět do plic s oxidem uhličitým (který vydechneme). Nedostatek červených krvinek může mít za následek slabost a únavu.

Regulace DNA

Naše DNA je biologickým kódem, díky kterému jsme tím, kým jsme. Nicméně mutace DNA mohou často vést k závažným zdravotním komplikacím. Regulace DNA pomáhá snížit riziko vzniku těchto mutací a umožňuje našemu tělu snáze se adaptovat na naše prostředí.

Jaký následek může mít nedostatek vitaminu B12?

Jak jsme již zmínili, nedostatek vitaminu B12 může být následkem nedostatku tohoto vitaminu v naší potravě. Dalším důvodem může být porucha vstřebávání a zpracovávání této sloučeniny, díky čemuž musíte mít vyšší příjem než jen z vaší stravy.

Krátký nedostatek vitaminu B12 vám nic moc nezpůsobí, nicméně dlouhodobý nedostatek vitaminu B12 se nazývá avitaminózou a mezi příznaky patří:

• Únava
• Problémy s pamětí
• Deprese
• Zmatenost
• Ztráta chuti k jídlu
• Neplánované hubnutí

Dopad avitaminózy B12 se překrývá s jinými zdravotními problémy. Pokud tedy začnete pociťovat tyto symptomy, je velice důležité je probrat s vaším lékařem.

Jaká je doporučená denní dávka vitaminu B12?

Dobrou zprávou je fakt, že dospělí jedinci nepotřebují příliš mnoho vitaminu B12 k využití jeho výhod (DDD je přibližně 2,4 μg denně). Potřeba našeho těla se liší v závislosti na okolnostech a našem zdraví, nicméně několik mikrogramů denně je více než dost pro většinu dospělých.

Tyto hodnoty se mohou o něco zvýšit v případě, že jste těhotná a nebo kojíte. Ale pro upřesnění, většině lidí stačí denně sníst několik vajíček, nějaký sýr a misku cereálií.

Užívám dostatek vitaminu B12?

Ne vždy je možné mít vyvážený jídelníček a to obzvláště tehdy, pokud máte příliš mnoho práce. V tomto případě je velice důležité užívat doplňky stravy. Specifické skupiny lidí také mohou mít problémy s dostatkem vitaminu B12 kvůli jejich stravovacím návykům.

Mezi skupiny lidí s nedostatkem vitaminu B12 mohou patřit:

• Důchodci
• Lidé s diagnostikovanou perniciózní anémií
• Lidé, kteří zaznamenali úbytek váhy a nebo podstoupili gastrointestinální operaci
• Vegani
• Vegetariáni

Dobrou zprávou je, že pokud si myslíte, že nemáte dostatek vitaminu B12 ve vaší stravě, tak můžete začít užívat doplňky stravy. Vitamin B12 je velice bezpečnou sloučeninou a není toxická ani při dávce až 1000 μg denně. Pamatujte však, že DDD je alespoň 2,5μg vitamínu B12 denně a tudíž můžete užívat doplňky stravy a nebo si dopřát i nějaký steak!

Interakce vitaminu B12 s CBD

Nyní víme, proč je vitamin B12 tak důležitý a můžeme se pustit do možných interakcí s CBD (kanabidiolem). Stejně jako vitamin B12, i CBD spolupracuje s naším tělem a podporuje tak několik biologických procesů.

Bohužel neexistuje žádný přímý důkaz, který by potvrzoval interakci mezi CBD a vitaminem B12 - ať už pozitivní a nebo negativní. Nicméně víme, že obě dvě sloučeniny nejsou toxické, jsou velice dobře tolerované a nemají závažné vedlejší účinky.

Ze zdravotního hlediska by společné užívání vitaminu B12 a CBD mohlo poskytnout komplexní podporu našeho zdraví. S touto myšlenkou jsme v Cibdolu vyvinuli CBD kapsle s obsahem vitaminu B12. Jedná se tak o příhodný a jednoduchý způsob užívání sloučenin, které si naše tělo neumí vyrobit samo.

Naše kapsle obsahují doporučenou denní dávku vitaminu B12 a 20 mg našeho zlatého CBD extraktu. Naše gelové kapsle jsou vhodné pro vegany i vegetariány a jedná se tak o jednoduchý způsob užívání vitaminu B12.

V Cibdolu víme, že zdraví je pro naše zákazníky velice důležité a z tohoto důvodu hledáme nové způsoby, jak spojit užívání CBD s dalšími vitaminy a minerály. Naše CBD s Vitaminem B12 (600 mg) je dalším příkladem našeho odhodlání pro zlepšení vašeho zdraví.

Pokud chcete vyzkoušet naše nové CBD kapsle s vitaminem B12 a nebo vás zajímají jiné produkty, tak si prohlédněte náš obchod. Pokud se chcete dozvědět více o CBD a jeho účincích, tak si prohlédněte naši CBD Encyklopedii, kde naleznete více informací.

Author
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Luke je zkušený novinář a hlavní autor pro Cibdol a jiné publikace o kanabinoidech, který má více než desetiletou zkušenost s psaním článků o CBD a kanabinoidech. Luke je odhodlaný přinášet faktický a na důkazech založený obsah a jeho fascinace CBD se také vztahuje na fitness, výživu a prevenci onemocnění.
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Luke je zkušený novinář a hlavní autor pro Cibdol a jiné publikace o kanabinoidech, který má více než desetiletou zkušenost s psaním článků o CBD a kanabinoidech. Luke je odhodlaný přinášet faktický a na důkazech založený obsah a jeho fascinace CBD se také vztahuje na fitness, výživu a prevenci onemocnění.
Jaký produkt potřebuji?