3 ZA CENU 2, na všechny naše produkty! Až 33% sleva s kódem CIBDOL3

Spánek

4.6/5.0
Ohodnotilo 188 uživatelů.
Ceny začínají na € 25,00

Proč je spánek důležitý

Bez ohledu na váš životní styl, koníčky či zájmy, existuje jeden proces, který nás všechny spojuje - spánek. Od chvíle, kdy jsme se narodili, spánek je fundamentální proces, skrze který se naše tělo regeneruje. Nejedná se však pouze o fyzickou regeneraci, jelikož díky spánku může náš mozek zpracovávat události, emoce a dokonce i opravit neurony.

Dále nezáleží na tom, kolik vám je, jelikož potřeba našeho těla po spánku přetrvává. Nicméně jedním z největších problémů stárnutí je rostoucí počet překážek mezi námi a kvalitním spánkem. I když je lákavé vynechat několik hodin spánku a věnovat se pracovním záležitostem či přátelům, toto může mít brzy na svědomí zdravotní komplikace. Je důležité dopřát vašemu tělu čas k regeneraci, ale prvním krokem je si uvědomit, kolik spánku vlastně potřebujete.

Kolik spánku ve skutečnosti potřebujeme?

Všichni víme, že potřebujeme spát, kolik hodin spánku však potřebujeme pro optimální regeneraci? Toto je otázka za milion dolarů, jejíž odpověď závisí na mnohých faktorech.

Obecně platí, že doporučená doba spánku pro různé věkové skupiny je následující:

• Předškolní věk (3–5 let): 10–13 hodin
• Školní věk (6–12 let): 9–12 hodin
• Adolescenti (13–18 let): 8–10 hodin
• Dospělí lidé (18+): 7–9 hodin

Je důležité zmínit, že tyto časy jsou pouhým doporučením a ideální délka spánku se liší v závislosti na již existujících zdravotních problémech, životním stylu a dalších faktorech.

Také je dobré zmínit, že tento systém nelze obejít a nemůžete si "předspat" jeden den a druhý nespat vůbec. Nejlepším přístupem je konzistentní režim spánku. Nicméně pokud rádi ponocujete o víkendech, tak si rozhodně nezaděláváte na závažné onemocnění a problémy se spánkem - konec konců, život je o rovnováze!

Co stojí za nekvalitním spánkem či nespavostí?

V principu by usnutí mělo být jednoduché - jakmile začnete být unaveni, tak si lehnete, zavřete oči a prostě usnete a ráno se probudíte. Realita však může být výrazně odlišná.

Pamatujete na překážky mezi vámi a kvalitním spánkem, které jsme zmínili dříve? Všechny následující faktory mohou potenciálně ovlivnit váš odpočinek a vaši schopnost snadno usnout:

Jídlo (nadměrné tuky a cukry)

Kofein

Stres

 

Elektronická zařízení (obzvláště modré světlo z mobilních telefonů a televize)

Hluk

Nepravidelná pracovní doba

Pokud vás (občas) nějaký výše zmíněný faktor ruší, tak se nejedná o nic neobvyklého. Nicméně, pokud se s těmito faktory nevyrovnáte a pravidelně máte problém usnout či se po vyspání cítíte stále unaveně, tak by to mohlo vést ke vzniku insomnie - nespavosti.

Co je to nespavost?

Insomnie je termín, kterým popisujeme nespavost, tedy pravidelné problémy se spaním a s usnutím. Mezi symptomy patří:

• Ležení vzhůru během noci
• Únava po probuzení
• Problém si zdřímnout (i když jste opravdu unaveni)
• Časté probouzení během noci

I když většina z nás již zažila a nebo zažívá některé tyto symptomy, lidé s nespavostí se s nimi musejí vypořádávat pravidelně a tyto symptomy často trvají měsíce či roky. Ve většině případů se dá s nespavostí vypořádat s pomocí malých změn ve vašich denních návycích, ale pokud si myslíte, že trpíte nespavostí, tak je důležité si o tom promluvit s vaším praktickým lékařem.

Jaké následky má spánková deprivace?

Naneštěstí žijeme ve společnosti, která funguje v podstatě 24/7 a někdy je prostě nemožné vypnout i během noci. I když mnoho lidí se s nedostatkem spánku vypořádává tak, že se vlastně o nic nejedná, následky opravdové deprivace mohou být velice závažné.

Konzistentní a dlouhodobý nedostatek kvalitního spánku může vést k následujícím onemocněním:

• Kardiovaskulární problémy
• Cukrovka
• Obezita
• Deprese
• Ztráta motivace
• Problémy se soustředěním

Nejhorší na tom je, že tohle je pouhý výběr možných onemocnění. Pokud zkombinujete nedostatek spánku se sedavým životním stylem, kouřením a také s jídelníčkem, který je bohatý na mastná jídla, tak si zaděláváte na problémy, které mohou dramaticky snížit vaše očekávané dožití. Studie z roku 2018 se věnovala důležitosti spánku a identifikovala, že pokud spíte méně než šest hodin denně, tak "riziko vzniku předběžného úmrtí je desetinásobně vyšší než u lidí, kteří spí sedm až devět hodin denně".

Nejlepší lék při problémech se spaním: zdravý životní styl

Všichni víme, že kvalitní spánek je nezbytný pro zdravý život a také již víme, kolik bychom každou noc měli naspat. Pokud ale máte problémy s kvalitním spánkem, co s tím můžete udělat?

Za předpokladu, že nemáte žádné jiné zdravotní potíže, tak nejběžnějším doporučením pro zlepšení kvality spánku je zdravý a vyvážený životní styl! Nemluvíme o 10-kilometrových túrách, hodinách ve fitku či jídelníčku, který se skládá pouze ze semínek a zeleniny. Myslíme tím jednoduché změny, které mohou dramaticky zlepšit kvalitu vašeho spánku.

Mezi návyky, které zlepšují kvalitu spánku, patří:

• Lehké cvičení (přibližně 30 minut denně)
• Vyvážená strava
• Omezení příjmu kofeinu po obědě
• Limitovat používání elektronických zařízení alespoň jednu hodinu před spaním
• Pravidelný spánek a čas probuzení
• Limitovat hluk a světlo v ložnici (jak nejvíce to jde)
• Doplňky stravy (melatonin, kozlík lékařský a hořčík)
• Pohodlná postel!

Není možné dodržet všechny tyto návyky každý den. Klíčem je se soustředit na ty, které mají na váš spánek největší vliv. Pokud pravidelně sledujete televizi až do noci, tak omezení tohoto návyku by mohlo dramaticky zlepšit kvalitu vašeho spánku. Pokud pracujete na směny, tak není možné, abyste měli pravidelný spánkový rytmus, ale můžete něco udělat s vaším prostředím (limitovat hluk či světlo).

Co potřebujete vědět o CBD a spánku

Doplňky stravy jsou populárním řešením pro problémy se spaním. Snadno se užívají a lze je zařadit i do těch nejnabitějších dní. Mezi doplňky stravy patří i nás oblíbený kanabinoid - CBD. Podobně jako melatonin, kozlík lékařský či hořčík, tak i u CBD se zdá, že samo o sobě nezlepší kvalitu vašeho spánku. Nicméně pokud je součástí vyváženého přístupu, tak se může jednat o silného spojence, který vám pomůže v boji za lepší kvalitu spánku.

Jeden mechanismus, který spojuje všechny naše biologické systémy - včetně těch, které jsou přímo součástí našeho spánku - je endokanabinoidní systém. Naštěstí pro nás, CBD hraje důležitou roli při regulaci EKS, jeho receptorů a celkové účinnosti tohoto systému.

Několik předběžných studii naznačuje, že může existovat spojitost mezi užíváním CBD a cirkadiánním cyklem našeho těla. Pokud se snažíte vypořádat s problémy se spánkem, tak první věc, kterou byste měli udělat, je vytvořit si vhodný (a konzistentní) spánkový režim. Nejenže by vám CBD mohlo pomoci podpořit tuto touhu po rovnováze, ale také by vám mohlo nepřímo pomoci s některými příčinami, které jsme zmínili výše.

Dobrý spánek je nezbytný pro dobrý život

Kvalitní spánek je nezbytný pro zdravý život. Pokud člověk začne mít problémy s nespavostí, tak většinou stačí lehce změnit váš životní styl k vyřešení těchto problémů. Nicméně rozhodně neuškodí si sehnat i nějakou pomoc ve formě doplňků stravy a přesně zde zapadá i CBD.

Vzhledem k tomu, že se jedná o netoxickou látku a má přirozenou synergii s dalšími doplňky stravy pro spánek, jako je melatonin, tak není divu, že by se mohlo jednat o šikovnou pomoc v boji za lepší spánek. Pokud jste již unavení z nízké kvality vašeho spánku, tak je na čase dopřát vašemu tělu i mysli odpočinek, který si zaslouží. Pro lehkou podporu je zde CBD, které by vám mohlo pomoci dosáhnout stavu rovnováhy.

Jaký produkt potřebuji?