About the author
Sources
Zdroje

[1] Carlson L., Garland S. (2005). Impact of mindfulness-based stress reduction (MBSR) on sleep, mood, stress and fatigue symptoms in cancer outpatients. International Journal of Behavioral Medicine, 12(4):278-285. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16262547/. [Zdroj]

Back

Jak Se Vypořádat Se Stresem V Práci

Jak Se Vypořádat Se Stresem V Práci

I když se naše těla mohou vypořádat s tlakem, dlouhodobý stres závažně ovlivňuje naše fyzické i psychické zdraví. Je čím dál tím běžnější, že v práci pociťujeme stres a pokud se tento stres stane chronickým, tak může závažně ovlivnit naši produktivitu, motivaci apod. V našem článku se podíváme na to, jak se vypořádat s pracovním stresem.

Příčiny stresu v práci

Existuje mnoho důvodů, proč se můžete v práci cítit vystresovaně a je důležité pamatovat na to, že žádné dvě situace nejsou stejné. Nejenže se práce a zodpovědnost každého člověka liší, ale také se liší i jejich stresová odpověď. Někdo, kdo akorát začal pracovat, se může cítit ve stresu, že musí splnit pár úkolů, zatímco spouštěčem stresu pro zaběhnutého manažera je několik obrovských projektů najednou.

Mezi další možné spouštěče stresu na pracovišti patří:

• Nerealistické termíny
• Nedostatečný kariérní postup
• Nevhodná rovnováha mezi prací a životem
• Špatné vedení
• Náročné pracovní prostředí (ať už z fyzického či psychického hlediska)

Pokud se naučíte rozpoznat, že máte stres z práce a začnete jej řešit, tak jste na dobré cestě se se stresem vypořádat a zlepšit tak vaše zdraví.

Dopady stresu na pracovišti

Již jsme to zmínili, ale pracovní stres ovlivňuje naše tělo a mysl různými způsoby. Opět neexistuje žádné definitivní pravidlo o tom, jak nás stres v práci ovlivní. Místo toho je jeho dopad unikátní v situaci, se kterou se právě vypořádáváte a také koresponduje s vaším životním stylem a jak dobře se vypořádáváte se stresem.

Vliv stresu na pracovišti se může vyvinout v následující:

• Letargie
• Limitovaná kreativita
• Neustálé obavy a strach
• Problémy se soustředěním
• Podrážděný žaludek
• Snížená chuť k jídlu

A co hůř, pokud je stres na pracovišti způsobem špatným vedením, tak to může ovlivnit produktivitu celé společnosti, zvýšit fluktuaci zaměstnanců, zhoršit jejich docházku a vztahy a celkově snížit kvalitu práce či produktů.

Kdy může stres na pracovišti vést k syndromu vyhoření?

Možná tím nejhorším symptomem pracovního stresu je syndrom vyhoření. I když se nejedná o zdravotní diagnózu, tak se obvykle jedná o následek přetrvávajícího a dlouhodobého stresu na pracovišti. Nejenže tento syndrom může narušit váš pocit sebeúcty, ale také může kompletně sebrat jakoukoliv satisfakci z odvedené práce a tím pádem může vést ke ztrátě zájmu o vaši práci.

Neexistuje žádná časová osa, kdy k vyhoření dochází, nicméně se obvykle jedná o následek závažného dlouhodobého stresu nebo je způsobeno nikdy nekončící sérií krátkých termínů, které často není možné stihnout. Občasný stres může pomoci zlepšit naši schopnost se soustředit a také zvyšuje naši srdeční frekvenci. Pokud k tomu však dochází každým dnem, tak to může vést až k vyhoření.

Jak se vypořádat se stresem na pracovišti

Zatímco cvičení a správné stravování může pomoci se zvládnutím fyzického dopadu stresu, je poměrně těžké zjistit, jak začít řešit psychické symptomy stresu. Níže naleznete několik jednoduchých aktivit, které vám mohou pomoci.

1. Plánujte a prioritizujte

I když jste obvykle vysoce organizovaným člověkem, tak chaos na konci roku může vytvořit zmatek. Identifikace toho, co je a není nezbytné je rozhodující pro zvládnutí vaší práce.

Jakmile si označíte sekundární projekty, které mohou počkat, tak dejte vědět vašemu týmu či manažerovi a nabídněte jim rozumný časový plán pro dokončení vašich úkolů. Nejenže bude vaše práce vypadat daleko zvládnutelněji, ale také zabráníte nechtěným překvapením či nerealistickým očekáváním od vašeho šéfa.

2. Nebojte se ozvat

Ozvat se, obzvláště pokud jste pod stresem, je velice důležité. Za předpokladu, že nejste jediným členem kanceláře, tak se můžete spolehnout na to, že ve vašem týmu jsou i další lidé, kteří se cítí stejně. Pokud váš šéf není ve skutečnosti tyranem, tak jistě rozpozná důležitost šťastných a motivovaných pracovníků.

Vysvětlete své obavy ohledně množství práce a uzávěrek. Často se stane, že existuje místo pro kompromis, který nepoškodí vaše postavení na pracovišti.

3. Udělejte si čas pro sebe

I když si asi nemůžete zabookovat dvoutýdenní dovolenou na Bahamách, kde byste se opravdu odreagovali, tak pouhých 10 minut meditace[1] může udělat zázraky. Alternativně můžete chodit na procházky během vaší pauzy na oběd a nebo si dopřát dostatek času pro sebe, díky čemuž třeba zkouknete nový seriál na Netflixu a odreagujete se.

4. Mějte něco, na co se budete těšit

Odměňování sebe samého nemusí být obrovské gesto. Něco tak malého, jako posezení v restauraci s vaším partnerem může způsobit, že hned bude váš pracovní týden daleko zvládnutelnější. Místo toho, abyste se soustředili na neúprosnou uzávěrku, najednou máte aktivitu, objekt či událost, na kterou se můžete těšit.

5. Soustřeďte se na pozitivní věci

Je velice snadné se soustředit na všechny věci, které se pokazily. K tomu dochází daleko častěji u člověka, který je pod tlakem a v obrovském stresu. Realita je taková, že pracovní úspěchy nejsou exkluzivní pouze pro masivní projekty. Celé to spočívá v tom je odhalit.

Na konci každého náročného dne je vhodné se zamyslet a odhalit alespoň jednu věc, za kterou jste vděční, že jste ji splnili. Brzy zjistíte, že i když máte na konci dne dvojnásobek práce, než jste měli ráno, tak stále děláte pokrok.

CBD a stres

Stres je sofistikovaná tělesná reakce, která obvykle neodejde po jedné akci. Pokud se chcete vypořádat se stresem, nejlepším přístupem je zvládání stresu pomocí několika strategií či změnou životního stylu. Pravidelné cvičení, zdravé stravování a meditace - všechny tyto aktivity vám mohou pomoci vypořádat se se stresem na pracovišti.

Nicméně existuje i další metoda, která si skvěle rozumí s již zmíněnými metodami. Tou metodou je užívání doplňků stravy, které pomohou podpořit rovnováhu ve vašem těle. Představujeme CBD, zcela přírodní kanabinoid, který pochází z technického konopí. Tento kanabinoid interaguje s receptory v našem endokanabinoidním systému a pomáhá tak regulovat tělesné funkce, jako je nálada, chuť k jídlu a spánek.

Pokud vezmete v potaz, že pracovní stres může negativně ovlivnit všechny tyto oblasti, tak dává smysl, že doplněk stravy, jakým je CBD, může pomoci podpořit rovnováhu ve vašem těle. Konec konců pokud naše tělo i mysl spolupracují, tak se cítíme nejlépe. Pokud si na vás práce začne vybírat daň, tak se s pracovním stresem vypořádáte daleko lépe za předpokladu, že je vaše fyzické i psychické zdraví v rovnováze.

CBD můžeme nalézt v řadě produktů, včetně různých olejů, kapslí, gumídků apod. Díky tomu je velice snadné je přidat do vaší zavedené rutiny. Vyberte si vámi preferovaný produkt a metodu užívání a začněte s co nejnižší doporučenou dávkou. Naslouchejte svému tělu a pokud to bude třeba, tak dávku zvyšte do té doby, dokud neodhalíte vaši ideální dávku CBD.

Pokud chcete vyzkoušet vysoce kvalitní CBD na vlastní kůži, tak si prohlédněte nabídku společnosti Cibdol, kde naleznete širokou škálu olejů, kapslí, krémů apod. Pokud se chcete dozvědět více o dopadu stresu na naše fyzické či psychické zdraví, tak navštivte naši CBD Encyklopedii, kde získáte odpovědi na všechny vaše otázky.

Author
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Luke je zkušený novinář a hlavní autor pro Cibdol a jiné publikace o kanabinoidech, který má více než desetiletou zkušenost s psaním článků o CBD a kanabinoidech. Luke je odhodlaný přinášet faktický a na důkazech založený obsah a jeho fascinace CBD se také vztahuje na fitness, výživu a prevenci onemocnění.
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Luke je zkušený novinář a hlavní autor pro Cibdol a jiné publikace o kanabinoidech, který má více než desetiletou zkušenost s psaním článků o CBD a kanabinoidech. Luke je odhodlaný přinášet faktický a na důkazech založený obsah a jeho fascinace CBD se také vztahuje na fitness, výživu a prevenci onemocnění.
Zdroje

[1] Carlson L., Garland S. (2005). Impact of mindfulness-based stress reduction (MBSR) on sleep, mood, stress and fatigue symptoms in cancer outpatients. International Journal of Behavioral Medicine, 12(4):278-285. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16262547/. [Zdroj]

Jaký produkt potřebuji?